Digital Solutions
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Digital Solutions

Bij Digital Solutions kunnen beginners en gevorderden zoeken naar oplossingen en hun beste tips delen.
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  
Neem ook snel een kijkje op onze zusterfora:

 

 Asus F3Sv AS018C

Ga naar beneden 
3 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimedi jul 01, 2008 7:30 pm

mijn huidigge systeem is een asus laptop


F3SV-AS018C

Breedte: 36.5 cm
Diepte: 27 cm
Hoogte: 4.1 cm
Gewicht: 3 kg


Processor: Intel Core 2 Duo T7100 / 1.8 GHz
64-bit Computer

Chipsettype: Mobile Intel PM965 Express

Ram
Grootte geïnstalleerd: 2 GB
Technologie: DDR II SDRAM - 667 MHz


DVD±RW (+R dubbellaags) / DVD-RAM
Kaartlezer: 8 in 1 kaartlezer


Display-type: 15.4" TFT

Max. resolutie: ( WSXGA+ )

Breed beeldscherm: Ja

Grafische processor/leverancier: NVIDIA GeForce 8600M GS TurboCache voor 1GB

Webcam

Sensorresolutie: 1,3 Megapixel
Kenmerken camera: Draaibaar


hardware gaat goed
alleen gaat hij nu voor de 2 de keer in een jaar binnen voor herstelling
zonder te laten vallen begint hij beetje uit elkaar te vallen barsten vertonen
heb op de asus site gevonden dat dat een productiefoutje is



Dell Dimension 4600

processor 2.66 GHz
Ram 512 Mb (waarvan 256 Mb geleend van kennis) hoop er snel wat meer in te steken.
ben aan het zoeken naar goede prijzen
Grafische kaart Geforce 5200
Harde schijf 250 GB en 80 GB extern

m.a.w. hopeloos veroudert dus
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 160
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimedi jul 01, 2008 8:42 pm

Ach, mijn oude laptop die ik minder vaak gebruik, beginnen ook al kleine stukjes af te springen, maar is wel 5 jaar Razz

Tot hoeveel kan je je ram nog uitbreiden in dat Dell-systeem? En tot hoeveel ben je van plan uit te breiden?
Welke kloksnelheid?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://digitalsolutions.actieforum.com
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimewo jul 02, 2008 12:41 am

het zijn geen stukjes vind ik zelf
allee 1cm op 1cm is ind wa klein.
rare is da em al maand ni van mijn bureau was afgekomen
en berst van aan de pijltoetsen tot aan de buitenkant.dus volledig middendoor(centimeter of 2)

mijn moederbord van de dell kan volgens de fabrikant 4GB aan. ik heb 4 slots voor ram.
de kloksnelheid moet ik eens ene zien. Nu zitten er 2 latjes in van 128 Mb (veel te weinig dus Crying or Very sad)

moest PC 2700 DDR of PC3200 DDR ram zijn als ik mij niet vegis.
kga het wel ni bij dell kopen wss die zijn nogal duur Evil or Very Mad

kzen aan het zoeken naar een goedkope site wet er soms iemand een? stuur dan een priveberichtje aub. mss vind ik iets in amerika ofzo? met de lage dollar. eigelijk grappig. die pc is min 4 jaar oud als ik mij niet vergis en het enige dat verandert is is een harde schijf bijgestoken en een tv kaart.
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 160
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimewo jul 02, 2008 12:46 am

Ok, bij mij zijn het echt stukjes in de hoeken waar iets zit samengeschroeft Razz misschien 1 mm bij 2 mm Razz

Zo'n grote barst is inderdaad minder...

Kingston pakken hea Razz
Met die pc-getallen hou ik mij niet bezig. Dat staat op die latjes zegt men dan maar meestal staat het er toch niet op, ik kijk naar de kloksnelheid.

Ach, nooit nog een nieuwe computer pakke jong, als ge dezen blijft upgraden hebt ge om den duur ook ne nieuwen Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://digitalsolutions.actieforum.com
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimewo jul 02, 2008 12:48 am

ik zen ni echt van zin om er nog veel geld aan uit te geven. lijkt mij een beetje zot nu ik laptop heb

is zelf een tijdje gedacht van deze gewoon weg te moffelen in de kast en controle te laten houden over netwerk als server
maar hij gebruikt iets te veel stroom naar mijn mening dus da ga ni door
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 160
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimewo jul 02, 2008 12:50 am

Dat nieuwe leven als server is nog niet zo'n slecht idee...

Onnodige stroomvreters eruit, nieuwe voeding et voila!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://digitalsolutions.actieforum.com
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimewo jul 02, 2008 12:51 am

jammer genoeg ligt mijn voeding nog op school in mijn kastje
vergeten leeg te maken
pff was toch overschot
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 160
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimewo jul 02, 2008 1:01 am

Ach, kan toch geen probleem zijn, maak er een server van, vanop afstand te benaderen en altijd te controleren via de router, dan heeft ie al geen scherm ofzo meer nodig en kan de videokaart er misschien al uit...

Haal overbodige harddisk en ram eruit (beperk tot 1 latje, is minst stroomvretend)

Optische drives loskoppelen (heb je op zo'n server ook niet meteen nodig en kan je altijd tijdelijk aankoppelen) en als ge de kast laat openstaan en ge ziet dat er ni te veel stof aankomt kunt ge misschien ook op ne casefan besparen...

En als ge dan in het achterhoofd houdt da ge u server ni te veel ga belasten...

Komt ge volgens mij al toe me een voeding van 100 Watt

Misschien zelfs nog minder...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://digitalsolutions.actieforum.com
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimewo jul 02, 2008 1:04 am

da dacht ik ook
deze pc is al voorbereid dak em extern via de laptop kan besturen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimewo aug 06, 2008 8:54 pm

mijne laptop is nu echt kapot
was bezig met em te formateren voor ik em naar asus zou sturen voor reparatie en sluit mijn beeldscherm. hoor een krak en plots breekt het scharnier los. krijg em nu niet meer dicht of open. Evil or Very Mad rotpc
kheb es zitten rondzoeken op het internet en heb ondekt dat met mijn type nogal veel problemen zijn met barsten en dergelijk. voor mij geen asus meer. tis gewoonweg BROL
Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimevr sep 05, 2008 1:04 pm

ik heb mijn laptop net terug. ik had hem opgestuurd op 12 augustus. nu is het 5 september.
terwijl hij weg was heb ik niets hehoord van de kant van asus. de helpdesk gaf ook geen antwoord.

toen ik het gisteren beu was heb ik naar de chef van die mensen gebeld
Twisted Evil

ik heb daar mijn verhaal gedaan en ook terloops ff vermeld dat ik na 2 weken proberen nog geen zinnig antwoord had gekregen.
deze vroeg toen mijn rma nummer en hij heeft het persoonlijk opgezocht. hij wist mij te vertellen dat ik zolang moest wachten omdat men geen wisselstukken had.
ipv dat ff te zeggen maarnee hoor

hij heeft me toen gezegd dat de laptop diezelfde dag of de dag erna zou opgestuurd worden. wat ook wonder boven wonder gebeurde. gisteren om 21 uur zat hij in ahrnem(nederland). deze ochtend om 8 uur stond hij hier aan mijn deur.

ik zette hem aan en merkte dat ik het user passwoord van de bios vergeten was
dus ik op internet gaan zoeken
en vind daar dat ik naar asus moest bellen voor het master passwoord
ik bel en de eerste persoon zegt dat ik hem moet opsturen. jullie raden alwel dat ik niet echt ermee kon lachen. verdere info wou hij niet geven. ik stelde voor om de bios te resetten maar dat wijgerde hij te zeggen waar de biosbatterij verstopt was.
ik heb ff later terug gebeld en kreeg zijn collega aan de lijn.
nadat ik alles uitgelegd had kreeg ik een vraag. Heeft u niet net met mijn collega gebeld, Ja dus. Deze man snapte uiteindelijk het probleem en heeft mijj gevraagd het factuur op te sturen. als bewijs dat het mijn laptop wel was. daarnaa heeft hij het masterwachtwoord opgestuurd naar mijn. eerst werkte het nier
het 2 de passwoord ook niet
totdat ik het intikkte alsof ik op een qwerty klavier bezig was.
uiteindelijk werkte mijn laptop terug. nu nog ff mijn harede schijf er in steken en alles is teruig in orde(had deze er uit gehaald omdat ze die de vorrige keer hebben geformateerd en er

V : virussen
I : indringers
S : spyware
T : troyans
A : ander ongedierte

op hadden gezet.


voor kort te zijn. de service trekt op niet veel . er zijn uitzonderingen bij
Terug naar boven Ga naar beneden
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimevr sep 05, 2008 1:07 pm

ah ja alles is op kosten van asus hersteld. hij was wel in garantie maar sommige hadden mij gezegd dat ze moeilijk zouden gaan doen omdat em zoveel barsten en stukken had. ze hebben gewoon de volledige behuizing vervangen
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 160
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimevr sep 05, 2008 1:12 pm

Heb ik ook al gehad, dat ik met m'n laptop wilde teruggaan omdat hij het wachtwoord niet meer aannam en dan uiteindelijk met querty geprobeerd. Hoor dat vaak, is veelvoorkomend probleem Razz

Hey en niks tegen vista hea,

Je hebt weliswaar malwarebescherming nodig, maar dat is bij elk OS zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://digitalsolutions.actieforum.com
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimevr sep 05, 2008 1:15 pm

ik vind vista te traag.
en werk liever met xp
heb nog steeds geen nuttige voordelen aan vista ontdekt
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 160
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimevr sep 05, 2008 5:23 pm

kwestie van wennen.

En wat betreft "traag" zijn valt vista goed mee. Ik heb het een hele tijd probleemloos op 895 MB gedraait tot ik heb geupgrade naar 2 GB, maar ik gebruik het ook nog niet vaak.

In ieder geval is de kritiek op vista grotendeels onterecht. Toegegeven qua compatibiliteit is niet alles in orde maar dat is normaal. Dat was vroeger ook zo met xp en het is net omwille van de veiligheid.

En het Mojave Experiment bewijst ook dat vista zo slecht nog niet is en de de kritiek vanuit de verkeerde hoek komt...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://digitalsolutions.actieforum.com
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimevr sep 05, 2008 8:18 pm

kzal anders nog eens vista instaleren
desnoods voor een paar weekjes maar
es zien of het goed is of zoals de eerste keer dat ik er achter zat
TRAAG
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 160
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimevr sep 05, 2008 10:39 pm

Als je alle drivers correct installeert, onnodige functies uitschakelt en de opstartlijst doorneemt kan je vista niet traag noemen.

En die drie dingen moet je toch ook bij xp doen Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
https://digitalsolutions.actieforum.com
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimeza sep 06, 2008 3:10 pm

oh ik heb hier van xp ne getwaekte cd liggen. alle rommel is daar al uitgehaald
das altijd handig om da liggen te hebben
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 160
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimeza sep 06, 2008 4:18 pm

Kan je me vista ook eh Wink

Ik veronderstel dat je nLite gebruikt om windows xp te tweaken. Dat kan met vLite voor Windows Vista.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://digitalsolutions.actieforum.com
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimeza sep 06, 2008 4:21 pm

kheb die cd ni zelf gemaakt.
ne maat heeft da gedaan omdat ne gewone windows cd ni goe werkte bij mij
driver mobo ofzo. kreeg steed sfoutmeldingen. ik kon de driver enkel inbrengen met diskette volgens menu maar t was laptop he
Terug naar boven Ga naar beneden
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimedi sep 16, 2008 5:09 pm

gisteren een serieuze kortsluiting gemaakt in mijne desktop. starte eerst niet meer op
heb gelukkig de pc terug aangekregen. de zekering was erdoor in mijn stekkerblok
Terug naar boven Ga naar beneden
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimedi okt 14, 2008 1:33 pm

gisteren wees een van mijn klasgenoten erop dat het kapje dat de dvd speler van mijn laptop beschermt/afdekt pricies los hing. en idd. een van de bevestigingspinnetjes is afgebroken. terwijl in september de hele case zowat is vervangen.

Kostbeu ben ik het. weet iemand hier of er een mogelijkheid bestaat dat ik deze bij asus kan omruilen voor notebook met dezelfde of betere prestaties. maar alles behalve een F3Sv.
Ik heb ondertussen echt spijt van mijn aankoop. voor mij NOOIT nog een asus
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 160
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimezo okt 19, 2008 11:33 pm

Dat mag je niet zozeer op de fabrikant steken want in principe kan je zulke dingen met elk merk voorhebben.

Ik heb vooral de indruk dat die merken heel degelijke toestellen fabriceren, maar wanneer er iets mis is het dan op een amateuristische reparatiedienst wordt afgehandeld.

Als het de zoveelste keer is dat je de laptop zou moeten binnendoen en hij is nog vrij nieuw zou ik gewoon een nieuw toestel eisen.

Wanneer heb je hem precies aangekocht?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://digitalsolutions.actieforum.com
Ken
Moderator
Moderator
Ken


Aantal berichten : 90
Registration date : 29-06-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimema okt 20, 2008 1:29 pm

26 september 2007

maar ik heb het eens opgezocht en er zijn meerdere mensen die hun beklag doen over deze serie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Natie
Byte
Byte
Natie


Vrouw
Aantal berichten : 26
Leeftijd : 32
Woonplaats : Gent
Registration date : 29-09-08

Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitimewo okt 22, 2008 11:05 pm

Ken schreef:
ik heb mijn laptop net terug. ik had hem opgestuurd op 12 augustus. nu is het 5 september.
terwijl hij weg was heb ik niets hehoord van de kant van asus. de helpdesk gaf ook geen antwoord.

toen ik het gisteren beu was heb ik naar de chef van die mensen gebeld
Twisted Evil

ik heb daar mijn verhaal gedaan en ook terloops ff vermeld dat ik na 2 weken proberen nog geen zinnig antwoord had gekregen.
deze vroeg toen mijn rma nummer en hij heeft het persoonlijk opgezocht. hij wist mij te vertellen dat ik zolang moest wachten omdat men geen wisselstukken had.
ipv dat ff te zeggen maarnee hoor

hij heeft me toen gezegd dat de laptop diezelfde dag of de dag erna zou opgestuurd worden. wat ook wonder boven wonder gebeurde. gisteren om 21 uur zat hij in ahrnem(nederland). deze ochtend om 8 uur stond hij hier aan mijn deur.

Ja, dat ken ik.
Ik heb ook een laptop, maar van HP,
en op de één of andere manier kwam mijn scherm ook los aan het scharnier.
Op den duur had ik geen normaal beeld meer, de pixels van mijn scherm kleurden in verschillende kleurtjes enzo, en uiteindelijk starte hij niet meer op.
Dat allemaal in een tijdsspanne van zo'n drie dagen.
Ik heb hem dan binnengedaan in de winkel om te laten maken op 15 juli.
Twee maand later was ik nog aan het wachten.
Ik ben toen verschillende keren gaan vragen in de winkel hoe het zat, die mevrouw aan de hulpbalie zei dan 'ja als je hem na zes weken nog niet terug hebt krijg je je geld gewoon terug.' Toen ik haar vroeg of ik dan mijn laptop nooit meer zou zien zei ze het volgende 'ooh het gaat om een laptop.' Normaal kijk je toch waar je het over hebt als je een papier voor je neus krijgt en vervolgens de computer raadpleegt?
Ze dacht dat het over een printer ging.
Uiteindelijk kreeg ik hem dan toch nog terug, ergens midden september.

ken schreef:
26 september 2007

maar ik heb het eens opgezocht en er zijn meerdere mensen die hun beklag doen over deze serie.

Oei oei, en al zoveel problemen gehad?
Misschien is het toch beter om een nieuwe laptop te vragen dan.
Hopelijk hebben ze geleerd van de vele klachten en zal de nieuwe laptop dan beter zijn..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://malfoymanner.2forum.biz
Gesponsorde inhoud





Asus F3Sv AS018C Empty
BerichtOnderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C   Asus F3Sv AS018C Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Asus F3Sv AS018C
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ASUS F3SV BARST

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Digital Solutions :: Varia :: Jouw systeem-
Ga naar: